agneselsa

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Agnes Elsa - 1 mars 2012 11:09

Hej bloggen idag så ska jag gå och klippa mig! Jag tänkte att om ni har tråkigt på lovet så kan ni ju baka någonting men jag har ett litet förslag på ett sorts bröd ungefär. Som är super gott här kommer mitt egna recept på scones: 4½ dl mjöl                              Det här behöver du för bakredskap: Bunke,Slev,

                                 2msk bakpulver                        Kniv att skära smöret.

                                 Lite salt inget specilet mått

                                 50gram smör

                                 2dl mjölk                           

Så här gör du: Häll i mjölet sen bakpulvret och saltet sen rör du ihop sen så häller du i smöret du kan gärna smälta smöret i mikron i 30sek då blir det enklare att röra i smöret sen så häller du i mjölken sen så knådar du ihop hela degen sen så läger du ut några runda bollar den ska ungefär vara som din handflata när su platar den men den ska INTE vara platt som en pannkaka men den ska heller inte vara så tjock den ska vara mitt i mellan! Sen kommer en viktig sak när du har lagt ut dom så ska du skära ett kryss i varje scones men när du skär ska inte kniven gå ända ner du ska bara göra ett kryss märke kan man säga. Sen ska du picka små små hål men en gaffel i sconesarna!!!


Hoppas att det inte lät för svårt för det är rätt så enkelt!!!!!!!!!!!!

///Agnes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!    

Presentation


Hej här är en liten blogg som handlar om lite smått och gott!

Fråga mig

31 besvarade frågor

Omröstning

Hur länge har du/ni läst vår blogg?
 Kom hit precis..
 Några veckor...!
 Ganska länge!!
 kollar in då och då!!!
 Bloggen äger!!! Har läst jätte länge och kan inte sluta!!
 ända sedan ni började har jag kollat!!! Blir bara bätre och bätre!!!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Agnes Skriver

Agnes Skriver

!


Ovido - Quiz & Flashcards